De jaarcijfers als stuurmiddel van uw onderneming
Een jaarrekening is meer dan een reeks cijfers. Met een jaarrekening informeert u de buitenwereld over uw financiële prestaties. Ook is het een middel om uw onderneming te sturen. Net zoals managementrapportages. Zonder financiële rapportages kunt u voor onverwachte situaties en vervelende verrassingen komen te staan. U heeft ze hard nodig om uw bedrijf goed te kunnen leiden.
Wij brengen de betekenis van uw cijfers tot leven
Correcte cijfers vormen de basis van uw jaarrekening. Het verhaal achter de cijfers is echter minstens zo belangrijk. Wij lichten u de betekenis van de cijfers toe en brengen deze tot leven. Zo ontstaat inzicht in het verloop van uw bedrijfsprocessen en in de manier waarop u deze kunt beïnvloeden. Met die kennis kunt u uw beleid bijstellen en het komende jaar nog beter presteren.
Betere controle door periodieke rapportages
De economische ontwikkelingen en de ontwikkelingen in uw branche hebben effect op uw bedrijf. U moet voortdurend scherp zijn en weten wat er in uw bedrijf speelt. Periodieke managementrapportages informeren of u binnen uw budget blijft. Hoe u op onder andere debiteurenbeheer, liquiditeit en ziekteverzuim scoort. Wij stellen de cijfers op en delen onze bevindingen met u.
Laat uw jaarrekening samenstellen door Adviesbureau LBA
Uw jaarrekening is uw financiële visitekaartje. Op basis van de fiscale winst in uw jaarverslag bepaalt de belastingdienst de hoogte van uw inkomsten- of vennootschapsbelasting. En wilt u een lening afsluiten? Dan vraagt de bank om inzicht in uw financiële positie. Bij LBA kunt u rekenen op 100% zorgvuldigheid.
Hoe ziet de jaarrekening eruit?
Een jaarrekening bestaat uit een balans en een winst- en verliesrekening. De balans is een overzicht van uw schulden en bezittingen aan het einde van een boekjaar. De winst- en verliesrekening toont al uw inkomsten en uitgaven en uw winst of verlies. Jaarrekeningen van grotere ondernemingen bevatten daarnaast een accountantsverklaring: een onafhankelijk controlerapport van de accountant.
De specialisten van LBA helpen u graag met het samenstellen van een zorgvuldige jaarrekening.
Up-to-date boekhouding vormt basis jaarrekening
De basis voor uw jaarrekening is uw bijgewerkte boekhouding. Die bestaat uit vele boekstukken, zoals bonnen, bankafschriften en inkoop- en verkoopfacturen. U kunt deze door ons laten inboeken, maar uiteraard kunt u ook zelf de boekhouding voeren en ons de boekhouding laten controleren en daaruit de jaarrekening samenstellen.